Fjärrvärmeprojekt Sverige AB ska utgående från kundens behov tillhandahålla kvalificerade
konsulttjänster inom mark och ledningssystem, distribution av fjärrvärme, fjärrkyla, gas, el, vatten, opto samt konsulttjänster relaterade till därmed förenlig verksamhet.
En av Fjärrvärmeprojekts grundtankar är att verka för en hållbar miljö.
Vi strävar efter att bidra till en bättre miljö genom att :
1 - Våra tjänsteresor planeras och företas utifrån det mest effektiva sättet avseende miljö.
Hänsyn ska tas vid val av färdmedel. Vid inrikesresor rekommenderas tåg framför flyg vid
ressträcka upp till 500 kilometer. Vid taxiresa rekommenderas miljötaxi.
2 - Vi försöker i största möjliga mån resurssätta uppdragen med personal som bor nära för att minimera resor.
3 - I uppdragens projekteringsstadium värnar vi om miljön genom att välja lämplig väg för
ledningsdragningen.
4 - Vi eftersträvar samförläggning och noggrann planering i uppdragen för att minimera utsläpp från arbetsmaskiner och trafikstockningar.
5 - Under byggskedet ser vi till att miljölagar efterföljs och att miljöfarligt material omhändertas på rätt sätt.
6 - Vi informerar och hjälper våra kunder med sitt miljöarbete.
7 - Vi erbjuder en trygg arbetsmiljö där hälsa och säkerhet har högsta prioritet.
8 - Återanvändning, återvinning och källsortering tillämpas på bästa möjliga sätt.
9 - Erfarenhetsåterföring och noggrann uppföljning av våra projekt bidrar till ständig förbättring avseende vårt miljöarbete och våra miljömål.
Vill du komma i kontakt med någon av oss som arbetar på Fjärrvärmeprojekt Sverige AB?
Fjärrvärmeprojekt Sverige AB bildades 2008 och består idag av 20-talet medarbetare som dagligen arbetar med distributionsuppdrag inom affärsområdena fjärrvärme, fjärrkyla och gas samt till viss del el. Verksamheten inom Fjärrvärmeprojekt Sverige AB inriktar sig i första hand på marknadsområdet Mälardalen.
Vi erbjuder oss att ta ett helhetsansvar i era uppdrag. I tjänsteutbudet ingår t.ex. utredningar, förstudier, förprojekteringar, upphandling, kontroll, ekonomisk uppföljning, tekniska beskrivningar, tryckfallsberäkningar, dokumentation, driftsättning mm.
På sikt ska bolagets marknadsföringsidé vara: från ”ax till limpa” i ett uppdrag. Vi ska i framtiden erbjuda kunderna ett ”helhetsgrepp” i samband med nyexploateringar av bostadsområden, industriområden och andra offentliga miljöer. Att på sikt utöka och bredda verksamhetsområdet bör också kunna öka bolagets attraktionskraft på fler platser i landet.